
Færrest mulig klikk!
Hvor mange klikk er Ok? Hvor mange klikk og tastetrykk tåler kundene dine før de gir opp å handle i nettbutikken din? Helst skulle det vært null. Helst skulle vi ha kunnet legge varer i handlekurven i en nettbutikk ved tankeoverføring - og med ansiktsgjenkjenning for å betale - både på mobilen, på iPaden og på laptopen.
Vi blir "latere og latere". Og spesielt på telefonen er det knotete hvis man må fylle inn mye informasjon i utsjekken i en nettbutikk. Du skal taste inn na

Frakt - hvilken leverandør burde du velge?
[Oppdatert 28. februar 2020] Frakt, og kanskje spesielt frakt i (og ut av) Norge er et stort tema. Skal du drive nettbutikk, må du forholde deg til frakt og logistikk.
Det finnes en del leverandører på markedet, og hver leverandør har mange "produkter". Hvem skal du velge? Bring? PostNord? Schenker? Helt hjem? DHL? You name it?
Det kommer selvsagt an på hva, hvor mye og til hvem du sender pakkene dine. Eller brevene dine. Sender du innenfor Norges grenser? Sender du til utl

Frakt i nettbutikken - la kunden velge!
Det er bevist at flere valgmuligheter på frakt gir økt salg i nettbutikken din. Kunden liker å bestemme selv hvor og når pakken skal leveres. Noen ønsker å hente pakken på nærmeste Post i butikk eller Mypack utleveringssted. Noen vil kanskje ha pakken levert på døren - enten på jobben på dagtid - eller hjemme på kveldstid. For noen spiller prisen en stor rolle. For noen haster det. Flere faktorer spiller inn. F.eks kundens alder og mobilitet. Kundens arbeidstid. Varens vekt o