top of page

Julekalender i nettbutikken?

Skap engasjement i førjulstiden! Det finnes mange forskjellige konkurranser og julekalendere du kan melde deg på nå før jul. Er dette noe din butikk burde hive seg på? Vi får en del spørsmål fra kunder på dette. Mange tenker at de "må" ha en slik julekalender - med en luke hver dag. Men de færreste har en plan på hvorfor de skal ha det. Hva er målet med julekalenderen? Skal du bare være grei og dele ut gaver hver dag - eller skal du indirekte få noe ut av dette selv? Noen deler ut gaver mot "likes" på facebook og instagram. Men det som er mest verdt for deg som butikk - er å få tak i kundens epostadresse. Det finnes som sagt flere måter å kjøre en julekalender / konkurranse på. Her i blogginlegget gir vi deg et par forslag. Så kan du selv se om dette er noe for din butikk.

Epost-påmelding for Julekalender Man kan gjøre dette relativt enkelt. Få inn epostadressene til de som ønsker å delta i julekonkurransen og så bruker du Mailchimp eller andre epostprogrammer til å sende ut "lukene". Om du vil ha en "luke" eller epost hver dag - eller f.eks hver uke - det velger du selv. Noen sender ut et nytt tilbud hver dag. Noen trekker en vinner hver dag. Eller hver uke. Eller en kombinasjon. Kanskje har du noen tips du vil dele med dine kunder? Her er et eksempel på en epost-påmelding vi har laget for Organized.no:

Siden er laget på www.wix.com og epostadressene samles i en liste som vi manuelt kan importere i f.eks Mailchimp om det er det programmet du bruer til vanlig for nyhetsbrevutsendelse. Wix er en brukervennlig plattform og du kan lage sider der fra 0,- Hvis du ikke ønsker å ha wix-reklame på siden betaler du fra $8 pr. mnd for siden. Vi kjenner Wix veldig godt og hjelper deg gjerne med oppsettet hvis du vil det. Les mer om hjelp til julekalender HER. Vi kan også hjelpe med oppsett i Mailchimp. Eller opplæring hvis du vil lære hvordan du gjør det selv.

 

Digital julekalender - Luke for luke Denne type kalender har vi også muligheten for. En digital julekalender med en ny luke hver dag. Kundene må her melde seg på hver dag, ved f.eks å svare på et spørsmål for å delta i konkurransen den dagen. Eller du kan informere om et tilbud - eller gi et tips. Det som er positivt med denne typen kalender er at den (hvis den blir populær) skaper mye trafikk til siden. Iom at de som vil følge den må klikke seg inn hver dag. Denne kan også gjerne kombineres med epostmarkedsføring.

Integrasjon av denne kalenderen koster 7.499.-

Har du spørmål rundt dette? Bare kontakt oss - så vil vi svare deg så godt vi kan! SE INFO OG PRISER HER! God førjulstid til alle - og godt julesalg! Nå er jo det kickstartet av et helt vilt Black Friday-salg! Håper fortsettelsen blir like bra!

-Monica & Christina-

Siste innlegg
Arkiv
Søk etter tags
No tags yet.
bottom of page