
Step 1 for å bli venn med Google
Vil du bli mer synlig på nett? Lurer du på hvordan komme høyt opp på søkeresultatet til Google? Også på organiske søk - ikke bare ved hjelp av betalte adwords-kampanjer? Man kan selvsagt betale for en plass på toppen - men også da belønnes man for relevant innhold på websiden eller i nettbutikken. Så det jeg vil si nå er uansett viktig.
Vil man høyt opp på søk, må man jobbe med søkemotoroptimalisering (SEO) - rett og slett at man tilpasser feltene og innholdet i nettbutikke

Hvordan lage en landingsside for epostpåmelding?
I dag vil vi vise dere hvordan man kan sette opp en helt enkel side for påmelding til f.eks en julekalender - hvor målet ditt som nettbutikk eller fysisk butikk er å få epostadressen til de som vil delta.
Etter at du har satt opp epostpåmeldingen vil du kunne nå ut til alle deltakerne med dagen luke, dagens vinner, ukas tilbud etc etc. Dette gjør du via epostmarkedsføring i f.eks Wix eller Mailchimp.
Landingssiden vi setter opp i dette (noe primitive) forslaget er laget

Hvordan skape salg fra scratch?
Hvordan får man fart på en nettbutikk som starter helt på bar bakke? Ingen følgere på Instagram. Ingen følgere på Facebook. Ingen epostadresser. Ingen kunder. Og ingen har en gang hørt om butikken din. Nå har Organized vært online i litt over 1 måned. Vi startet helt fra null. Vi ønsket å se hvordan dette faktisk er. På ekte. Å være en liten ny nettbutikk i verdensveven.
I tillegg til at butikken var ny - så var også produktet og merket helt nytt. Så vi har for så vidt ikke

Julekalender i nettbutikken?
Skap engasjement i førjulstiden! Det finnes mange forskjellige konkurranser og julekalendere du kan melde deg på nå før jul. Er dette noe din butikk burde hive seg på?
Vi får en del spørsmål fra kunder på dette. Mange tenker at de "må" ha en slik julekalender - med en luke hver dag. Men de færreste har en plan på hvorfor de skal ha det. Hva er målet med julekalenderen?
Skal du bare være grei og dele ut gaver hver dag - eller skal du indirekte få noe ut av dette selv?
No

Fra idé til produkt!
Det har vært (og er fortsatt) en spennende tålmodighetsprøve dette her. Ting tar alltid så mye mer tid enn man tror! Og det er vanskelig å beregne både tiden og budsjettet.
Men nå er vi et godt stykke på vei - med prosjektet; Organized.no
Og lanseringen er i dag - på selveste Black Friday! Hvorfor gjør vi dette? Hvorfor starter Butikkpikene en nettbutikk og hvorfor selge akkurat en Kalenderbok?
Jeg vil bare kort fortelle om bakgrunnen - før jeg sier noe om reisen fra i

Sett mål - og mål resultatet!
Skal man lykkes med nettbutikken - uten å være avhengig av flaks - så er dette noe av det viktigste man gjør. Man må sette tydelige mål - og så må man evaluere. Måle resultatet. Har man lykkes? Når man de delmålene og målene man setter seg? Hvis nei - hvorfor ikke? Hva skal vi gjøre annerledes for å gjøre det bedre neste gang? Steg 1 - Statistikk & Analyseverktøy
Hvis du ikke allerede har gjort det, så må du sette opp et statistikkverktøy for nettbutikken din. Det finnes fl


Hjelp! Butikkpikene starter nettbutikk!
Jepp, det er helt sant. Butikkpikene er helt i startgropen med en egen nettbutikk. Og det med litt blandende følelser... Vi legger jo hodet på stubben her.
Nå er ikke målet med denne butikken å bli millionær. Men den må likevel greie seg selv.
Det blir litt venstrehåndsarbeid dette her. Samtidig som at dette arbeidet er superviktig!
Det er over 3 år siden jeg drev nettbutikk sist. Og jeg ser at nettbutikk i 2013 er ikke det samme som i 2016. Internettet. Det er i endri


Færrest mulig klikk!
Hvor mange klikk er Ok? Hvor mange klikk og tastetrykk tåler kundene dine før de gir opp å handle i nettbutikken din? Helst skulle det vært null. Helst skulle vi ha kunnet legge varer i handlekurven i en nettbutikk ved tankeoverføring - og med ansiktsgjenkjenning for å betale - både på mobilen, på iPaden og på laptopen.
Vi blir "latere og latere". Og spesielt på telefonen er det knotete hvis man må fylle inn mye informasjon i utsjekken i en nettbutikk. Du skal taste inn na


Godt nok? Godt nok!
Dette kan jeg verken høre eller si ofte nok. Kom i gang. Hiv deg uti det. Det er godt nok. Butikken din er god nok. Idéen din er god nok.
DU er god nok! Jeg glemmer det ofte selv også. Så må jeg bli minnet på det. Jeg sitter og diller med små detaljer. Detaljer som i den store sammenhengen ikke har noen betydning. Når jeg kommer på det, prøver jeg å stille med selv 2 spørsmål; Gjør "denne detaljen" at jeg selger bedre, og får bedre business? Gir "denne detaljen" meg bedre li


Lag dine egne forsidebilder - step by step!
I dette innlegget vil vi vise dere Step by Step hvordan du enkelt kan lage dine egne forsidebilder til nettbutikken din. Det trenger ikke være vanskelig. Vi bruker som vanlig PicMonkey - et gratis bilderedigeringsprogram som du finner her: www.picmonkey.com Ingen nedlastning nødvendig! Er det ikke fantastisk? Ha klar hvilket eller hvilke bilder du ønsker å bruke og et budskap. Skal du informere om et tilbud? En nyhet? Skal du inspirere? Eller kanskje få folk til å melde seg p


Frakt - hvilken leverandør burde du velge?
[Oppdatert 28. februar 2020] Frakt, og kanskje spesielt frakt i (og ut av) Norge er et stort tema. Skal du drive nettbutikk, må du forholde deg til frakt og logistikk.
Det finnes en del leverandører på markedet, og hver leverandør har mange "produkter". Hvem skal du velge? Bring? PostNord? Schenker? Helt hjem? DHL? You name it?
Det kommer selvsagt an på hva, hvor mye og til hvem du sender pakkene dine. Eller brevene dine. Sender du innenfor Norges grenser? Sender du til utl


Den totale kundeopplevelsen
Det er lett å tenke at handelen er over i det betalingen er gjennomført i nettbutikken din - da er det bare å få pakken avsted i en fei og så ferdig med det. Men - vil du bli blant de som strekker seg hakket lenger, og får kundene til å skryte av deg til naboen og kollegaene sine - så burde du også legge din flid i hvordan bestillingen både pakkes og leveres. Vis at du setter stor pris på kundene dine!
Det kan fort bli en skuffelse dersom du har lagt opp det perfekte løp he

GRATIS program for bilderedigering
Vi elsker når man kan løse en utfordring bra, billig og enkelt. Det blir ikke bedre enn det.
Om du ikke har testet PicMonkey før - så er det på tide nå! Du trenger ikke kjøpe og lære deg Photoshop for å redigere dine egne bilder. Med PicMonkey kan du enkelt lage fine collager og forsidebilder til nettbutikken din, "plakater" til dine nyhetsbrev, tilpasse bilder til facebookinnlegg og facebook-forsidebilde - og mye mer.
Programmet er gratis og krever ingen nedlastning - det

Frakt i nettbutikken - la kunden velge!
Det er bevist at flere valgmuligheter på frakt gir økt salg i nettbutikken din. Kunden liker å bestemme selv hvor og når pakken skal leveres. Noen ønsker å hente pakken på nærmeste Post i butikk eller Mypack utleveringssted. Noen vil kanskje ha pakken levert på døren - enten på jobben på dagtid - eller hjemme på kveldstid. For noen spiller prisen en stor rolle. For noen haster det. Flere faktorer spiller inn. F.eks kundens alder og mobilitet. Kundens arbeidstid. Varens vekt o