
Hvordan skape salg fra scratch?
Hvordan får man fart på en nettbutikk som starter helt på bar bakke? Ingen følgere på Instagram. Ingen følgere på Facebook. Ingen epostadresser. Ingen kunder. Og ingen har en gang hørt om butikken din. Nå har Organized vært online i litt over 1 måned. Vi startet helt fra null. Vi ønsket å se hvordan dette faktisk er. På ekte. Å være en liten ny nettbutikk i verdensveven.
I tillegg til at butikken var ny - så var også produktet og merket helt nytt. Så vi har for så vidt ikke

Fra idé til produkt!
Det har vært (og er fortsatt) en spennende tålmodighetsprøve dette her. Ting tar alltid så mye mer tid enn man tror! Og det er vanskelig å beregne både tiden og budsjettet.
Men nå er vi et godt stykke på vei - med prosjektet; Organized.no
Og lanseringen er i dag - på selveste Black Friday! Hvorfor gjør vi dette? Hvorfor starter Butikkpikene en nettbutikk og hvorfor selge akkurat en Kalenderbok?
Jeg vil bare kort fortelle om bakgrunnen - før jeg sier noe om reisen fra i

Sett mål - og mål resultatet!
Skal man lykkes med nettbutikken - uten å være avhengig av flaks - så er dette noe av det viktigste man gjør. Man må sette tydelige mål - og så må man evaluere. Måle resultatet. Har man lykkes? Når man de delmålene og målene man setter seg? Hvis nei - hvorfor ikke? Hva skal vi gjøre annerledes for å gjøre det bedre neste gang? Steg 1 - Statistikk & Analyseverktøy
Hvis du ikke allerede har gjort det, så må du sette opp et statistikkverktøy for nettbutikken din. Det finnes fl

Færrest mulig klikk!
Hvor mange klikk er Ok? Hvor mange klikk og tastetrykk tåler kundene dine før de gir opp å handle i nettbutikken din? Helst skulle det vært null. Helst skulle vi ha kunnet legge varer i handlekurven i en nettbutikk ved tankeoverføring - og med ansiktsgjenkjenning for å betale - både på mobilen, på iPaden og på laptopen.
Vi blir "latere og latere". Og spesielt på telefonen er det knotete hvis man må fylle inn mye informasjon i utsjekken i en nettbutikk. Du skal taste inn na

Godt nok? Godt nok!
Dette kan jeg verken høre eller si ofte nok. Kom i gang. Hiv deg uti det. Det er godt nok. Butikken din er god nok. Idéen din er god nok.
DU er god nok! Jeg glemmer det ofte selv også. Så må jeg bli minnet på det. Jeg sitter og diller med små detaljer. Detaljer som i den store sammenhengen ikke har noen betydning. Når jeg kommer på det, prøver jeg å stille med selv 2 spørsmål; Gjør "denne detaljen" at jeg selger bedre, og får bedre business? Gir "denne detaljen" meg bedre li

Lag dine egne forsidebilder - step by step!
I dette innlegget vil vi vise dere Step by Step hvordan du enkelt kan lage dine egne forsidebilder til nettbutikken din. Det trenger ikke være vanskelig. Vi bruker som vanlig PicMonkey - et gratis bilderedigeringsprogram som du finner her: www.picmonkey.com Ingen nedlastning nødvendig! Er det ikke fantastisk? Ha klar hvilket eller hvilke bilder du ønsker å bruke og et budskap. Skal du informere om et tilbud? En nyhet? Skal du inspirere? Eller kanskje få folk til å melde seg p

Frakt i nettbutikken - la kunden velge!
Det er bevist at flere valgmuligheter på frakt gir økt salg i nettbutikken din. Kunden liker å bestemme selv hvor og når pakken skal leveres. Noen ønsker å hente pakken på nærmeste Post i butikk eller Mypack utleveringssted. Noen vil kanskje ha pakken levert på døren - enten på jobben på dagtid - eller hjemme på kveldstid. For noen spiller prisen en stor rolle. For noen haster det. Flere faktorer spiller inn. F.eks kundens alder og mobilitet. Kundens arbeidstid. Varens vekt o